Fridtjof Detzner, Co-Founder & GP, Planet A Ventures

Fridtjof Detzner, Co-Founder & GP, Planet A Ventures

I founded my first company in 1999 at the age of 16: In 2007 it became Jimdo, a website construction kit which enabled more than 25 million people to create their own website. In 2017 I shot a ten-part TV documentary with “Deutsche Welle”: The idea was simple: travel 120 days through 10 Asian countries and choose one of the 17 UN sustainability goals.

What sounded nice at first turned out to be a life changing event for me.

After this trip, I decided to invest my time and resources solely in startups that are doing significantly better than today’s economy. Together with like-minded people, I founded Planet A Ventures in 2020, where we provide venture capital to scientists and founders to work on an economy within planetary boundaries.


1999 habe ich mit 16 Jahren mein erstes Unternehmen gegründet: 2007 wurde daraus Jimdo, ein Website-Baukasten mit dem bisher mehr als 25 Millionen Menschen ihre eigenen Websites erstellt haben.

2017 habe ich mit der „Deutschen Welle“ eine zehnteilige TV-Dokumentation gedreht: Die Idee war einfach: 120 Tage durch 10 asiatische Länder reisen und sich eines der 17 UN-Nachhaltigkeitsziele aussuchen. Was im ersten Moment schön klang, entpuppte sich für mich als Live-Change-Event.

Nach dieser Reise beschloss ich, meine Zeit und Ressourcen nur in Startups zu investieren, die deutlich besser laufen als die heutige Wirtschaft. Gemeinsam mit Gleichgesinnten gründete ich 2020 Planet A Ventures, wo wir Wissenschaftlern und Gründern Venture Capital zur Verfügung stellen, um an einer Wirtschaft innerhalb der planetaren Grenzen zu arbeiten.