Andrew Sullivan: My Distraction Sickness — and Yours

Der taucht in meinem Twitter-Stream gerade oft auf:

But then I began to realize, as my health and happiness deteriorated, that this was not a both-and kind of situation. It was either-or. Every hour I spent online was not spent in the physical world. Every minute I was engrossed in a virtual interaction I was not involved in a human encounter. Every second absorbed in some trivia was a second less for any form of reflection, or calm, or spirituality. “Multitasking” was a mirage. This was a zero-sum question. I either lived as a voice online or I lived as a human being in the world that humans had lived in since the beginning of time.

And so I decided, after 15 years, to live in reality.

2 „Gefällt mir“

Bild

Interessant ist, dass das Bild von der „echten Welt“ zurück ist. Myriaden von Digitalberatern der Change-Industrie haben über Jahre erzählt, es gäbe keine Unterscheidung mehr zwischen der realen Welt und der digitalen, weil die digitale viel zu real geworden sei. Und nun kommen die ersten prominenten Aussteiger.

2 „Gefällt mir“

Im nachfolgenden Video führt Luca Caracciolo aus, dass die Dichotomie aus „Virtualität“ und „Realität“ per se falsch ist. „Virtualität“ sei viel mehr das Gegenteil von „Materialität“. Insofern wäre diese Gegenüberstellung auch objektiv falsch, oder?

4 „Gefällt mir“